siapa Aku?

My photo
Sorg lelaki, tinggi tak tinggi, gemuk tak gemuk...nothing special pon ... Enjoy my BLoG

02 January 2011

Pi Penang

18Dec2010, Aku Pi Penang, kenduri kawan sekolah teknik dulu...kira bawak anak bini jln2 skali lah. Diorg pn dah terlalu bosan duk rumah lama X kuar jln...

Igt nak gerak Pagi2...so kalo sampai Penang boleh la gi jln mane2...tp aku lak nk kena settle kan sikit restaurant aku tuh...so kami gerak Pukul 3ptg.

dah 4jam perjalanan, kami berhenti, basuh nguk nguk anak, wat ape yg wajib, n berenti makan kt area jeli kot...gerai btul2 tp jln...
Menu aku mee goreng + kopi O panas(konon nak wat hilang ngantuk lah), om ngumah(leha) mkn nasi goreng kampung + kopi panas...rase mkn boleh la tahan...
Abis mkn terus kan perjalanan melalui highway timur-barat.
Perjalanan kami diiringi hujan renyai2...kereta x la byk sgt mlm tu. sampai 1 area ade signboard "awas kawasan gajah liar" dlm hati terdetik, jgn la gajah lintas jln...(selama guna jln nih tak penah lg terserempak dgn gajah)

elok2 jer...ade lak 3ekor gajah berkumpol tgh jln(makan 2 lane)...drive slow2 lalu tepi gajah...perasaan: gile tak takut...leha plak excited + takut...gajah tu tgk je kami lalu...Fuhh~~!

sampai penang dh mlm...lapar nk dinner plak...
al-kisahnya, aku tak tempah hotel pon pergi nih..biase gi jln dgn Kak Noni(my sister) dia uruskan semua tempat tido...cari hotel dulu, nak plak mlm tu mlm Ahad..mampus...3 4 bijik hotel aku tnye sume penuh, ade suite jer..rm600/night. aku terfikir tido hotel murah je la...sekali dpt depan komtar. sblm tdo mkn nasi kandar, Jam3Pg baru tido...ZZZzzzzz....

sambungan Click Here

No comments:

Post a Comment