siapa Aku?

My photo
Sorg lelaki, tinggi tak tinggi, gemuk tak gemuk...nothing special pon ... Enjoy my BLoG

20 February 2011

Teluk Dalam, Pulau Pangkor.

Assalamualaikum wbt.
dan salam sejahtera.

Destinasi kali ini terletak di Negeri Perak Darul Ridzuan.
Pulau Pangkor.

Sekiranya anda ingin ke Pulau Pangkor, perlu menaiki feri di Jeti Lumut.
dari Kuala Lumpur ke Jeti Lumut lebih kurang 225-250km, anggaran dalam 3.5jam ke 4jam la...Drive laju cepat la sampai.
Hotel, Resort, Chalet boleh surf internet atau cari info di Jeti Lumut.

pendekkan cerita,

Pada 3hb Febuari 2011 lpas, aku berkesempatan pergi ke Teluk Dalam, Pulau Pangkor...
mengikuti Kelas Asas Photografi, yg dianjur oleh "Paksu Manual" otai yg tak
femes...(hihi...Senyum paksu...gurau2 ya)
aku join nih sbb murah...murah? murahla bg aku... ttp tido resort lak tuh, makan buffet p
lak, tiket feri...dan ilmu photografi...

Kelas nih ada 8org peserta shj...

Hari Pertama:
kumpul di jeti Lumut jam 3ptg..naik feri, check-in, masuk bilik, gi ma
kan, pkul8 1st kelas..."How to use Manual Mode." bljr kejap jer...Otai ajar kejap jelah...

Hari Ke2:
bljr Panning, Sunny 16, ptg kluar jln pusing pangkor(Xabis pusing pn sebenarnye...ramai sgt manusia mase tuh.) mlm main lightpaint,(teknik slowshutter and 2nd curtain)

Hari Ke3:
outing sekitar resort...
tghari naik feri balik rumah masing2...

puashati?? bg aku ckup puas.. la...byk bende bljr dr org lame...

Gambar yang sempat di'Snap', edit n post.
Lobby Resort
Antara makanan yg dihidang...selalu lupe nk snap, dalam kepala nak makan jer..



Pemandangan tepi resort


feri nak balik

Masuk nih dh 3 kali aku ke Pangkor...n maybe akan pergi lagi..
Jumpa Di sana...












No comments:

Post a Comment