siapa Aku?

My photo
Sorg lelaki, tinggi tak tinggi, gemuk tak gemuk...nothing special pon ... Enjoy my BLoG

31 March 2011

Panduan Membeli Kamera

Assalamualaikum...
Salam Sejahtera...

Aku baru lepas sembang dgn member, cerita punye cerita...dia nasihat aku utk tulis sesuatu ttg Photography...Utk permulaan aku cuba ceritakan ttg pembelian camera. Aku akan List Down je kot supaya senang baca.

apa tujuan beli camera?

1. Tujuan Membeli kamera.
  • Utk memotret Gambar keluarga / snap gi trip jalan2 memana.
  • Hobby? / minat / terpengaruh kawan.
  • Nak gambar cantik?
  • Nak ikut trend
2. Kemampuan diri.
  • Duit
  • Keinginan utk belajar
  • Hasutan rakan
  • Duit...(hihi...)
Bagi aku senang je sebenarnya, Kalo Xnak remeh, senang nk bawak pergi mane2..beli Digital Camera je...soal gmbr cantik X cantik tu, perkara lain...Digital Camera pon ade yg hi-end(mahal sikit)...kualiti gmbr masih boleh di terima.

Klo duit Byk, nk ber-experimen, so Dslr la jawapan nye...
jangan plak ckp, bile pkai Dslr gmbr trus cun. Itu kan terjadi punye(1st user)...

Terakhir, kalo dh berkenan sesuatu model kamera (selepas survey2). Pergi kedai minta test kemera tu banding dgn model yg org kedai rekemen...klo lbih kurang same... beli je mane yg berkenan..dan jgn menyesal slps itu...

aku berharap post ini dpt membantu sesiapa yg tgh pening nak beli kamera ape...

wassalam

No comments:

Post a Comment